Thursday, March 8, 2012

Elena's VluchtElena's Vlucht by Susan Smit
My rating: 2 of 5 stars

Elena's vlucht was zo'n boek waarvan ik blij ben dat ik het gelezen heb, maar het heeft me niet weggeblazen. Ik heb het altijd interessant gevonden om dit soort verhalen (verschillende culturen, of mensen met problemen, enz...) te lezen. Dit is dan ook de reden waarom ik dit boek beginnen lezen ben.

Ik had enkele scenes graag dieper uitgewerkt gezien, maar al bij al vond ik het toch een redelijk boek. De schrijfstijl lag mij niet voor de volle 100% maar het hinderde het lezen van het verhaal niet echt.


Enkele minpunten:
- soms te veel info/detail
- de eerste 2 à 3 hoofdstukken bleven maar duren, die hadden gerust verkort kunnen worden tot 1 hoofdstuk
- het einde leek mij nogal gehaast en ik bleef toch met enkele vragen zitten (misschien dat deze verdwijnen wanneer ik het boek nog eens lees)

Waarom raad ik het toch aan?
- interessant om eens gelezen te hebben
- realistisch geschreven
- veel info (voor zij die dit graag hebben)
- Eens vanuit het perspectief lezen van verschillende culturen

View all my reviews

No comments: